SPOTKANIA Z RODZICAMI ROK SZKOLNY 2017/2018
1. Spotkanie z rodzicami - rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018
2.Plan zebrania z rodzicami. 12.09.2017
Placówka: Oddział przedszkolny 5/6 latków Szkoły Podstawowej im .Henryka Sienkiewicza w Dzierżążnie Wielkim
Nauczyciel: mgr Iwona Błachnia
Data zebrania:12.09.2017
Temat zebrania: Zebranie organizacyjne (rok szkolny 2017/2018)
1. Powitanie, przedstawienie nauczyciela
2. Wybór protokolanta – protokolant otrzymuje notatkę do uzupełnienia Protokół z zebrania z rodzicami.
3. Prośba o podpisanie listy obecności – Lista obecności rodziców na zebraniu.
4. Rozdanie rodzicom protokołów zebrania w wersji mini – dzięki temu unikniemy wielu pytań i niedomówień, a rodzice poczują się komfortowo.
5. Czego potrzebują przedszkolaki? – przedstawienie listy rzeczy, w które powinien wyposażyć dziecko każdy rodzic: zapasowe zestaw ubrań, obuwie ,szczoteczka do zębów, pasta do zębów. Przyniesione rzeczy powinny być podpisane imieniem lub inicjałami dziecka.
6. Czego nie przynosimy do przedszkola? – wprowadzenie do zasad bezpieczeństwa
· „niebezpieczne zabawki” - ze względna bezpieczną zabawę i przeciwdziałanie agresji, prosimy, aby dzieci nie przynosiły do przedszkola zabawek zawierających bardzo małe elementy, a także pistoletów, mieczy, itp. Jeśli dziecko przynosi do przedszkola zabawkę, powinno wiedzieć, że należy się nią podzielić z innymi. Z tego powodu cenne zabawki bezpieczniej zostawić w domu.
· napoje, słodycze – są zapewnione przez placówkę, z tego względu prosimy, aby nie zostawiać ich również w szatni. Dzieci podczas przygotowania do wyjścia często sięgają po smakołyki zostawione przez rodzica, częstują też innych nie zważając na kwestie higieny i alergie innych dzieci
· lekarstwa – podawanie ich przez nauczyciela dziecku jest zabronione, a pozostawianie w szatni niesie niebezpieczeństwo przypadkowego spożycia przez inne dzieci;
· kosmetyki – przede wszystkim ze względu na alergie, nawet dziecięce malowidła stwarzają ryzyko;
· pieniądze, drogocenne przedmiotu – za przedmioty pozostawione w szatni, odpowiedzialność ponosi rodzic;
· zabawek, którymi rodzic nie pozwala się dziecku dzielić z innymi.
7. Przedstawienie statutu, regulaminów, procedur:
· przedstawienie głównych elementów Podstawy Programowej;
· przedstawienie statutu Szkoły
· przedstawienie programu wychowawczego placówki
· przedstawienie zasad odbierania dzieci: konieczność upoważnienia osób innych niż rodzice do obioru dziecka, w sytuacji pozbawienia praw rodzicielskich nad dzieckiem jednego z rodziców – konieczność dostarczenia odpowiedniego wyroku sądowego.
8. Uzyskanie pisemnego potwierdzenia:
· Zgody na udzielenie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
· Zgodny na dział dziecka w zajęciach edukacyjnych odbywających się poza terenem przedszkola;
· Zgody na wykonywanie zdjęć i filmów z wizerunkiem dziecka;
· Zgody na udostępnianie zdjęć i filmów z wizerunkiem dziecka na stronie placówki;
· Upoważnienia do odbioru dziecka przez osoby inne niż rodzice;
· Wyrażenia chęci do organizowania religii na terenie placówki.
9. Przedstawienie ramowego planu dnia oraz granicznej godziny przyjścia do przedszkola: godz.8:00
10. Przedstawienie realizowanych programów i projektów oraz planowanych konkursów.
11. Wybór „trójki grupowej” – reprezentacji osoby w szkolnej Radzie Rodziców.
12. Ustalenie wysokości składki na wycieczki w wysokości 10 zł miesięcznie
13. Ustalenie formy obchodzenia urodzin dzieci.- sto lat , laurki , cukierek .
14. Ustalenie preferowanej formy kontaktu z nauczycielem:
· Kontakt z nauczycielem telefoniczny , e-mail , strona internetowa
· Podanie godzin i terminów konsultacji.- codziennie po godzinie 13
15. Pytania rodziców.
16. Pożegnanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI - ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY 5/6 LATKÓW
PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W DZIERŻĄŻNIE WIELKIM W DNIU
19.11.2016 ROKU
1.Poinformowanie rodziców o wynikach przeprowadzonej „wstępnej diagnozy
przedszkolnej” dziecka (na podstawie arkusza obserwacji - diagnozy)
2. Zapoznanie rodziców ze stanem gotowości ich dziecka do podjęcia nauki w szkole
podstawowej, z kierunkami pracy i dalszymi działaniami z dzieckiem w przedszkolu oraz z propozycjami działań z dzieckiem w domu- (rodzic potwierdza - podpisem na arkuszu obserwacji /diagnozy - zapoznanie się z w/ w informacjami)
3 Rozmowy indywidualne z rodzicami dzieci wymagających wspierania rozwoju lub
rozwijania szczególnego potencjału /uzdolnień/.
4. Systematyczne przekazywanie informacji zwrotnej o działaniach nauczyciel – dziecko i rodzic – dziecko wg ustalonych zasad na pierwszym w roku szkolnym zebraniu grupowym.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com