SPOTKANIA  Z  RODZICAMI  ROK SZKOLNY  2017/2018

1. Spotkanie z rodzicami - rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018

2.Plan zebrania z rodzicami. 12.09.2017

Placówka: Oddział przedszkolny 5/6 latków Szkoły Podstawowej im .Henryka Sienkiewicza w Dzierżążnie Wielkim

Nauczyciel: mgr Iwona Błachnia

Data zebrania:12.09.2017

Temat zebrania: Zebranie organizacyjne (rok szkolny 2017/2018)

1.      Powitanie, przedstawienie nauczyciela

 

2.      Wybór protokolanta – protokolant otrzymuje notatkę do uzupełnienia Protokół z zebrania z rodzicami.

 

 

3.      Prośba o podpisanie listy obecnościLista obecności rodziców na zebraniu.

 

4.      Rozdanie rodzicom protokołów zebrania w wersji mini – dzięki temu unikniemy wielu pytań i niedomówień, a rodzice poczują się komfortowo.

 

 

5.      Czego potrzebują przedszkolaki? – przedstawienie listy rzeczy, w które powinien wyposażyć dziecko każdy rodzic: zapasowe zestaw ubrań, obuwie ,szczoteczka do zębów, pasta do zębów. Przyniesione rzeczy powinny być podpisane imieniem lub inicjałami dziecka.

 

6.      Czego nie przynosimy do przedszkola? – wprowadzenie do zasad bezpieczeństwa

·         „niebezpieczne zabawki” - ze względna bezpieczną zabawę i przeciwdziałanie agresji, prosimy, aby dzieci nie przynosiły do przedszkola zabawek zawierających bardzo małe elementy, a także pistoletów, mieczy, itp. Jeśli dziecko przynosi do przedszkola zabawkę, powinno wiedzieć, że należy się nią podzielić z innymi. Z tego powodu cenne zabawki bezpieczniej zostawić w domu.

·         napoje, słodycze – są zapewnione przez placówkę, z tego względu prosimy, aby nie zostawiać ich również w szatni. Dzieci podczas przygotowania do wyjścia często sięgają po smakołyki zostawione przez rodzica, częstują też innych nie zważając na kwestie higieny i alergie innych dzieci

·         lekarstwa – podawanie ich przez nauczyciela dziecku jest zabronione, a pozostawianie w szatni niesie niebezpieczeństwo przypadkowego spożycia przez inne dzieci;

·         kosmetyki – przede wszystkim ze względu na alergie, nawet dziecięce malowidła stwarzają ryzyko;

·         pieniądze, drogocenne przedmiotu – za przedmioty pozostawione w szatni, odpowiedzialność ponosi rodzic;

·         zabawek, którymi rodzic nie pozwala się dziecku dzielić z innymi.

 

7.      Przedstawienie statutu, regulaminów, procedur:

·         przedstawienie głównych elementów Podstawy Programowej;

·         przedstawienie statutu Szkoły

·         przedstawienie programu wychowawczego placówki

·         przedstawienie zasad odbierania dzieci: konieczność upoważnienia osób innych niż rodzice do obioru dziecka, w sytuacji pozbawienia praw rodzicielskich nad dzieckiem jednego z rodziców – konieczność dostarczenia odpowiedniego wyroku sądowego.

 

8.      Uzyskanie pisemnego potwierdzenia:

·         Zgody na udzielenie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

·         Zgodny na dział dziecka w zajęciach edukacyjnych odbywających się poza terenem przedszkola;

·         Zgody na wykonywanie zdjęć i filmów z wizerunkiem dziecka;

·         Zgody na udostępnianie zdjęć i filmów z wizerunkiem dziecka na stronie placówki;

·         Upoważnienia do odbioru dziecka przez osoby inne niż rodzice;

·         Wyrażenia chęci do organizowania religii na terenie placówki.

 

9.      Przedstawienie ramowego planu dnia oraz granicznej godziny przyjścia do przedszkola: godz.8:00

 

10.  Przedstawienie realizowanych programów i projektów oraz planowanych konkursów.

 

 

11.  Wybór „trójki grupowej” – reprezentacji osoby w szkolnej Radzie Rodziców.

 

12.  Ustalenie wysokości składki na wycieczki  w wysokości 10 zł miesięcznie

 

13.  Ustalenie formy obchodzenia urodzin dzieci.- sto lat , laurki , cukierek .

 

14.  Ustalenie preferowanej formy kontaktu z nauczycielem:

·         Kontakt z nauczycielem telefoniczny , e-mail , strona internetowa

·         Podanie godzin i terminów konsultacji.- codziennie po godzinie 13

 

 

15.  Pytania rodziców.

 

16.  Pożegnanie.

 

SPOTKANIE  Z  RODZICAMI  - ODDZIAŁ  PRZEDSZKOLNY  5/6 LATKÓW

PRZY  SZKOLE  PODSTAWOWEJ  W  DZIERŻĄŻNIE  WIELKIM W  DNIU

19.11.2016 ROKU

 

 

1.Poinformowanie rodziców o wynikach przeprowadzonej „wstępnej diagnozy

przedszkolnej” dziecka (na podstawie arkusza obserwacji - diagnozy)

 

2. Zapoznanie rodziców ze stanem gotowości ich dziecka do podjęcia nauki w szkole

podstawowej, z kierunkami pracy i dalszymi działaniami z dzieckiem w przedszkolu oraz z propozycjami działań z dzieckiem w domu- (rodzic potwierdza - podpisem na arkuszu obserwacji /diagnozy - zapoznanie się z w/ w informacjami)

 

3 Rozmowy indywidualne z rodzicami dzieci wymagających wspierania rozwoju lub

rozwijania szczególnego potencjału /uzdolnień/.

 

4. Systematyczne przekazywanie informacji zwrotnej o działaniach nauczyciel – dziecko i rodzic – dziecko wg ustalonych zasad na pierwszym w roku szkolnym zebraniu grupowym.